Gissa position

Där ser man, ibland går gissningar hem. Anade att vi var kvar i samma trakt som förra bilden (som jag borde klarat av utan att gissa, men icke!). :)

Riksrösen är ju ett återkommande ämne här. Var kan man hitta just detta?

a2.jpg
 
Skickligt av brunobrun att klara förra bilden. Den här verkar också vara svår, hittar inga ledtrådar. Jag chansar på Västerbotten så kanske vi får lite hjälp.
 
Fantastiskt! Det är en jorduggla som antagligen ligger och ruvar sina ägg. Short-eared owl på engelska, vilket fågeln tydligt demonstrerar. Den häckar bara när det finns smågnagare. En ovanlig fågel, dock inte sällsynt.
 
Hej,
Vad fjäderbollen är för något kan jag ej svara på.
En ny fråga kan jag dock bidra med, var är nedanstående LJUvliga bild tagen?
1.jpg

Mvh/Rickard
 
Fantastiskt! Det är en jorduggla som antagligen ligger och ruvar sina ägg. Short-eared owl på engelska, vilket fågeln tydligt demonstrerar. Den häckar bara när det finns smågnagare. En ovanlig fågel, dock inte sällsynt.

Ja, den ville verkligen inte flytta på sig så det verkar rimligt att den låg och ruvade. Jag var där i slutet av juli, är de så sent ute med ruvningen i fjällen?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.