Gissa position

Gissar på att det är bron 4 km norr om Såmmarlappastugan. Den över bäcken som rinner från Slihtavágge. Hittade inget namn på bäcken.

avslutad210712

Gäst
Gissar på att det är bron 4 km norr om Såmmarlappastugan. Den över bäcken som rinner från Slihtavágge. Hittade inget namn på bäcken.

Nej jag hittade inte heller något namn på bäcken men svaret är helt rätt. Tittar man på kartan går parkgränsen i jokken en bit ovanför bron.

Nej jag hittade inte heller något namn på bäcken men svaret är helt rätt. Tittar man på kartan går parkgränsen i jokken en bit ovanför bron.
Ja, jag insåg efter att jag svarat, att din kommentar om bron på gränsen var en ledtråd till just det. :)

Vilka fjäll är det vi ser här? Det räcker med namnet på ett av dem för att jag ska ge rätt.
Gissa.JPG

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips