Gissa position

Flera dagars kartstudier tog det, men så lyckades jag att gissa rätt! Ett sällan besökt fjäll måste det vara, jag minns inte att någon har skrivit om det på Utsidan. Fin terräng ser det ut att vara. Nästa bild, var finns de här stenformationerna?

Det är dedikation det! Bra jobbat!

Kan inte påstå att jag känner igen exakt de formationerna, men har för mig det ser ut lite sådär i en del av Ruohtesvágge.
 
Flera dagars kartstudier tog det, men så lyckades jag att gissa rätt! Ett sällan besökt fjäll måste det vara, jag minns inte att någon har skrivit om det på Utsidan. Fin terräng ser det ut att vara. Nästa bild, var finns de här stenformationerna?Visa bilaga 34441
Jag har gått i dalen väst om Salmmecohkat, vi kom med taxibåt över Torneträsk och gick sedan NNÖ till Geavdnja och vidare till Ousto, älven mellan Altevatn och Leina. Det är väldigt fint och ganska orört. Men området kring Altevatn är nog det skotertätaste området i Indre Troms så det är livligt på vintern. Just gränsområder är ju annars guld för att hitta lite orörd terräng. :)
 
Påminner mig om ett blockrikt område i västra Sarvesvagge. Det skulle kunna vara Skájdetjåkkås sluttningar vi ser?
Påminner räcker inte heller...

Álggavágge? Ungefär där bäcken från Álggavárre och vattendelarglaciären rinner ner i dalen?

Peter
Alggavagge är det inte...

Gaskkasvággi, Niibáš nordvägg?
... utan Kaskasavagge/Gaskkasvaggi är rätt och bilden är fotad just vid Nijbas, men sydvägg tror jag? En dal känd för att vara stenig. De här stenmurarna väckte lite intresse på en dimmigt dag då det var inget annat att se. Så Brunobrun har rätt. Nästa bild var så god!
 
Senast ändrad:
Ska nog akta mig för att försöka briljera när jag uppenbarligen inte kan skilja på norr och söder... 😂

Här kommer en tältplats till, var är vi nu?
ccc-1a.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.