Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Här har jag förbannat mig själv för att jag missat en del platser på sista tiden som jag borde ha tagit och när jag nu sitter med ett glasklart svar väljer jag att vara tyst och ge nån annan chansen. Hoppas det är ok att "tjuvsaka"...?
Här har jag förbannat mig själv för att jag missat en del platser på sista tiden som jag borde ha tagit och när jag nu sitter med ett glasklart svar väljer jag att vara tyst och ge nån annan chansen. Hoppas det är ok att "tjuvsaka"...?
Helt OK att "tjuvsaka" bara man inte talar om det. Att säga att man har svaret men inte avslöjar det gör att jag avstår gissning.
De flesta vandrar nog inte här trots att det är den lättaste vägen. De flesta väljer att följa den markerade leden som är lite längre och innebär fler höjdmeter.
Alldeles riktigt!
Ursprungligen var stugplatsen för Aigertstugan tänkt att ligga ungefär vid fotoplatsen. Hänsyn till rennäringen och annat gjorde att det inte blev så.
Jag startar väl gissandet. Eftersom det skulle vara svårt försöker jag med att vi ser nedre änden av Övre Åltsvattnet. Nedre Ältsvattnet syns i bakgrunden
Helt riktigt! Imponerande insats! Jag funderade på fler ledtrådar, men det behövdes ju inte.
Vi är alltså på höjdryggen norr om byn Skalmodal, nära norska gränsen, längs den s.k. Sagavägen. Vattnet från sjön rinner ner i Vapstälven, som fortsätter västerut till Atlanten. Ny bild!
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar