Gissa position

Hej!

Kan sjön möjligtvis heta Bieggajaure (sjön har inget namn på min karta, så jag skarvar lite)? Om man hade vridit kameran åt höger på den andra bilden skulle man då se Kåtotjåkka, förutsatt att mina teorier stämmer, det vill säga.

Mvh Filiokus

Ännu en tips, vrider man kameran åt höger i rätt vinkel på den andra bilden så ser man en platå.

Bilagor

• IMG_3466.jpg
    IMG_3466.jpg
    33.1 KB · Visningar: 357
Ja! Där har vi det rätta svaret. Den första bilden är från sydvästra kammen av Lullihatjåhkkå och andra från närä toppen 1544.

Senast ändrad:

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det var (alltför) längesedan något hände här så jag bidrar med den här bilden. Var står jag och vad ser jag på andra sidan?

Bilagor

• GissaPos-06.jpg
    GissaPos-06.jpg
    123.3 KB · Visningar: 418
Det där är väldigt likt Tielmaön från norr. Jag tror du står på Tielmasidan och att det är Bielloriehppe i bakgrunden.

Jag har ju sett den vyn ett antal gånger och då är det inte så svårt. Här kommer en ny bild att gissa på.

Bilagor

• 103_0311.jpg
    103_0311.jpg
    49.3 KB · Visningar: 362

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.