Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Lite låga mjuka fjäll....kändes som att vi är kvar i VP, men hittar ju inget vatten som liknar bilden. Visserligen är det inte så gränsnära men jag gissar på Guddujavrre, en bit nedanför Miekak.
Längst ner till vänster i bild syns ett stenröse med några pinnar i. Det skulle möjligen kunna vara Rr 144 på Våndsjögusten en bit norr om Grövelsjön. Vattnet heter i så fall Stor-Våndsjön.
Längst ner till vänster i bild syns ett stenröse med några pinnar i. Det skulle möjligen kunna vara Rr 144 på Våndsjögusten en bit norr om Grövelsjön. Vattnet heter i så fall Stor-Våndsjön.
Har tagit lite onödigt svåra bilder tidigare, men nu gick det ju löjligt fort med hjälp av några pinnar. Kanske skulle tagit bort allt utom dem i bilden?
Ledsen Anders, men Per har det rätta svaret. Bra gjort!
Strax bakom mig står det riktiga riksröset som är av lite rejälare sort. Det finns även små riktningsrösen som markerade landsgränsen åt båda håll samt landskapsgränsen till Härjedalen.
Ganska jobbig väg dit, men utsikten var mycket fin!
Ja, en riktigt läcker utsikt och vädret tycks ha varit bästa tänkbara! Jag tycker det är roligt med lite enklare bilder ibland. Öarna är ju lätta att känna igen i en flygbild.
Här kommer en vintrig bild, men den är tagen i slutet av april i år. Snön är ju rätt anonym, men två toppar avslöjar kanske var jag befinner mig.
Har ju gjort Kungsleden på vintern...och efter lite bildsökande så tror jag nu att du befinner dig på platån ovanför Vakkotavare och bilden är tagen i riktning mot Ahkka, som man ser ytterst lite av !
Den rundade toppen till vänster bör vara Boalnotjåhkkå?
Två dagar och ingen gissning....då får jag göra det lite lättare för er . Nu har jag gått drygt två kilometer från föregående bild och vänder kameran i motsatt riktning...
Kan det vara helags fjällstation som gömmer sig bakom utlöparen till höger i första bilden och at du står vid mieskentjakke-vindskyddet på andra bilden?
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer