Gissa position

Ja, Anders har verkligen rätt till en stor del av äran! Håller tummarna för att han träffar rätt på den här istället.

Vi fortsätter på temat med vatten och gränsnära. Vad heter sjön närmast i bild?

Bilagor

• DSC01077.jpg
    DSC01077.jpg
    32.5 KB · Visningar: 395
Tackar :)!

Lite låga mjuka fjäll....kändes som att vi är kvar i VP, men hittar ju inget vatten som liknar bilden. Visserligen är det inte så gränsnära men jag gissar på Guddujavrre, en bit nedanför Miekak.

Längst ner till vänster i bild syns ett stenröse med några pinnar i. Det skulle möjligen kunna vara Rr 144 på Våndsjögusten en bit norr om Grövelsjön. Vattnet heter i så fall Stor-Våndsjön.

Längst ner till vänster i bild syns ett stenröse med några pinnar i. Det skulle möjligen kunna vara Rr 144 på Våndsjögusten en bit norr om Grövelsjön. Vattnet heter i så fall Stor-Våndsjön.

Har tagit lite onödigt svåra bilder tidigare, men nu gick det ju löjligt fort med hjälp av några pinnar. Kanske skulle tagit bort allt utom dem i bilden? :)

Ledsen Anders, men Per har det rätta svaret. Bra gjort!

Strax bakom mig står det riktiga riksröset som är av lite rejälare sort. Det finns även små riktningsrösen som markerade landsgränsen åt båda håll samt landskapsgränsen till Härjedalen.
Ganska jobbig väg dit, men utsikten var mycket fin!

Bilagor

• DSC01083.jpg
    DSC01083.jpg
    52.1 KB · Visningar: 393
Ja, en riktigt läcker utsikt och vädret tycks ha varit bästa tänkbara! Jag tycker det är roligt med lite enklare bilder ibland. Öarna är ju lätta att känna igen i en flygbild.

Här kommer en vintrig bild, men den är tagen i slutet av april i år. Snön är ju rätt anonym, men två toppar avslöjar kanske var jag befinner mig.

Bilagor

• Fjällen april 2016 004.jpg
    Fjällen april 2016 004.jpg
    14.2 KB · Visningar: 360

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Kungsleden är rätt men inte platsen.

Har ju gjort Kungsleden på vintern...och efter lite bildsökande så tror jag nu att du befinner dig på platån ovanför Vakkotavare och bilden är tagen i riktning mot Ahkka, som man ser ytterst lite av :)!

Den rundade toppen till vänster bör vara Boalnotjåhkkå?

Senast ändrad:
Du har helt rätt, imponerande insats med tanke på den knappa informationen i bilden!

Visst är det Áhkká man ser toppen av och klumpen till vänster är Niják. Ny bild!

Var står jag nu....?

Två dagar och ingen gissning....då får jag göra det lite lättare för er :). Nu har jag gått drygt två kilometer från föregående bild och vänder kameran i motsatt riktning...

Bilagor

• IMG_1469.jpg
    IMG_1469.jpg
    31.7 KB · Visningar: 425
Kan det vara helags fjällstation som gömmer sig bakom utlöparen till höger i första bilden och at du står vid mieskentjakke-vindskyddet på andra bilden?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.