Gissa position

Kungsleden är rätt men inte platsen.

Har ju gjort Kungsleden på vintern...och efter lite bildsökande så tror jag nu att du befinner dig på platån ovanför Vakkotavare och bilden är tagen i riktning mot Ahkka, som man ser ytterst lite av :)!

Den rundade toppen till vänster bör vara Boalnotjåhkkå?
 
Senast ändrad:
Du har helt rätt, imponerande insats med tanke på den knappa informationen i bilden!

Visst är det Áhkká man ser toppen av och klumpen till vänster är Niják. Ny bild!
 
Var står jag nu....?

Två dagar och ingen gissning....då får jag göra det lite lättare för er :). Nu har jag gått drygt två kilometer från föregående bild och vänder kameran i motsatt riktning...
 

Bilagor

  • IMG_1469.jpg
    IMG_1469.jpg
    31.7 KB · Visningar: 343
Kan det vara helags fjällstation som gömmer sig bakom utlöparen till höger i första bilden och at du står vid mieskentjakke-vindskyddet på andra bilden?
 
Borde gissat innan. Jag chansar på att du är vid vindskyddet mellan Grövelsjön och Grötvallssjön. Vet ej vad den heter dock.
 
Bergen i bakgrunden på andra bilden är inte i Grövelsjöfjällen. jag tänker i första hand på Lappland.

Padjelanta?

Thure
 
Det känns som att du nalkas fjällkedjan från öster. Jag gissar på området norrut från Årosjokk. Det finns en renvaktarstuga vid Leavasjohka. Bränns det?

Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.