Gissa position

Ny bild här!

Vilken är den högre toppen mitt i bild?

Bilagor

• DSC03001.jpg
    DSC03001.jpg
    52.6 KB · Visningar: 455
Svårt, men skulle kunna vara Skarsfjället och fjället framför till vänster skulle då vara Mittåkläppen.

Vissa likheter finns ju, men den här gången ska vi mycket längre norrut.

Jag har inga fler bilder på denna topp, men väl ett antal från närliggande omgivning som kan vara till hjälp.

Inväntar dock (om inte annat) fler gissningar på område, i första hand!

Jag får det inte riktigt att stämmat och kartläsning är inte min starka sida, men kan det vara Vuogá (eller närliggande topp) I Tarradalen, ungefär i höjd med Njunjes?

11acutv.jpg

Jag får det inte riktigt att stämmat och kartläsning är inte min starka sida, men kan det vara Vuogá (eller närliggande topp) I Tarradalen, ungefär i höjd med Njunjes?

11acutv.jpg

Snyggt, det är helt rätt gissat!

Man blev sugen att gå vidare upp i det området, det såg ut att vara fin, mjuk, torr och lättgången terräng till skillnad mot vissa partier efter leden i dalen inte minst norr om Njunjesstugan :)

Vi hade tänkt prova fiskelyckan från den västra sidan av Tarraätno några km norr om Njunjes, genom att ta oss en bit uppför denna sluttning i hopp om att komma över en bäck. Det gick dessvärre inte med det högvatten som var då!

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Hej!

En vecka sedan korrekt svar men ingen ny bild. Har Jinky för avsikt att lägga upp en ny bildgåta eller lämnar han det fritt för eho som känner sig manad?

Mvh Filip

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.