Gissa position

Jag får det inte riktigt att stämmat och kartläsning är inte min starka sida, men kan det vara Vuogá (eller närliggande topp) I Tarradalen, ungefär i höjd med Njunjes?

11acutv.jpg

Snyggt, det är helt rätt gissat!

Man blev sugen att gå vidare upp i det området, det såg ut att vara fin, mjuk, torr och lättgången terräng till skillnad mot vissa partier efter leden i dalen inte minst norr om Njunjesstugan :)

Vi hade tänkt prova fiskelyckan från den västra sidan av Tarraätno några km norr om Njunjes, genom att ta oss en bit uppför denna sluttning i hopp om att komma över en bäck. Det gick dessvärre inte med det högvatten som var då!
 
Hej!

En vecka sedan korrekt svar men ingen ny bild. Har Jinky för avsikt att lägga upp en ny bildgåta eller lämnar han det fritt för eho som känner sig manad?

Mvh Filip
 
Hm, kalfjäll med en tämligen flack terräng och en lågmäld horisont. Ett vattendrag och några sjöar. Sen kväll eller rentav natt med fotoriktning nord? Jag gissar att vi är i Jämtland-Härjedalen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.