Gissa position

Ny bild här!

Vilken är den högre toppen mitt i bild?

Bilagor

• DSC03001.jpg
    DSC03001.jpg
    52.6 KB · Visningar: 458
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Svårt, men skulle kunna vara Skarsfjället och fjället framför till vänster skulle då vara Mittåkläppen.

Vissa likheter finns ju, men den här gången ska vi mycket längre norrut.

Jag har inga fler bilder på denna topp, men väl ett antal från närliggande omgivning som kan vara till hjälp.

Inväntar dock (om inte annat) fler gissningar på område, i första hand!

Jag får det inte riktigt att stämmat och kartläsning är inte min starka sida, men kan det vara Vuogá (eller närliggande topp) I Tarradalen, ungefär i höjd med Njunjes?

11acutv.jpg

Jag får det inte riktigt att stämmat och kartläsning är inte min starka sida, men kan det vara Vuogá (eller närliggande topp) I Tarradalen, ungefär i höjd med Njunjes?

11acutv.jpg

Snyggt, det är helt rätt gissat!

Man blev sugen att gå vidare upp i det området, det såg ut att vara fin, mjuk, torr och lättgången terräng till skillnad mot vissa partier efter leden i dalen inte minst norr om Njunjesstugan :)

Vi hade tänkt prova fiskelyckan från den västra sidan av Tarraätno några km norr om Njunjes, genom att ta oss en bit uppför denna sluttning i hopp om att komma över en bäck. Det gick dessvärre inte med det högvatten som var då!

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Hej!

En vecka sedan korrekt svar men ingen ny bild. Har Jinky för avsikt att lägga upp en ny bildgåta eller lämnar han det fritt för eho som känner sig manad?

Mvh Filip

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.