Gissa position

Bilagor

• foto0053 (3).jpg
    foto0053 (3).jpg
    56.5 KB · Visningar: 577

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Bra ledtråd, och förmodligen nödvändig!

Du står nog på sluttningen av Seitevare nära kraftstationen med samma namn. Nedanför ser vi Blackälven och sjöarna vid Tjåmotis.

Kungsleden

Bilderna är från Kungsleden Ammarnäs - Adolfström. Älven är Dellikälven vid Stigu. Jag vill passa på att slå ett slag för denna del av Kungsleden. Bara enstaka vandrare går där men som syns av biderna är det en av Kungsledens vackraste sträckor.

Bra ledtråd, och förmodligen nödvändig!

Du står nog på sluttningen av Seitevare nära kraftstationen med samma namn. Nedanför ser vi Blackälven och sjöarna vid Tjåmotis.

Bilderna är från Kungsleden Ammarnäs - Adolfström. Älven är Dellikälven vid Stigu. Jag vill passa på att slå ett slag för denna del av Kungsleden. Bara enstaka vandrare går där men som syns av biderna är det en av Kungsledens vackraste sträckor.

Bra gissningar, men vi ska betydligt längre norrut. Kungsleden är på denna plats bara en fjällrygg bort.

Jag var också helt övertygad om att bilden var tagen någonstans i Västerbottenfjällen men kunde inte hitta någon passande plats.

Med den sista ledtråden här så tror jag att vi ser Gamajávri där borta.

Jag har själv gått leden över kullen från Kungsleden ner mot Rovvidievva men kopplade ändå inte terrängtypen till så långt norrut.

Jag var också helt övertygad om att bilden var tagen någonstans i Västerbottenfjällen men kunde inte hitta någon passande plats.

Med den sista ledtråden här så tror jag att vi ser Gamajávri där borta.

Jag har själv gått leden över kullen från Kungsleden ner mot Rovvidievva men kopplade ändå inte terrängtypen till så långt norrut.

Helt rätt! Det är ju en väldigt ödslig del av dessa i övrigt välbesökta fjäll. Jag gick längs Snaraplahku från Unna Allakas och såg inte en själ på många kilometer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips