Gissa position

Bra ledtråd, och förmodligen nödvändig!

Du står nog på sluttningen av Seitevare nära kraftstationen med samma namn. Nedanför ser vi Blackälven och sjöarna vid Tjåmotis.
 
Kungsleden

Bilderna är från Kungsleden Ammarnäs - Adolfström. Älven är Dellikälven vid Stigu. Jag vill passa på att slå ett slag för denna del av Kungsleden. Bara enstaka vandrare går där men som syns av biderna är det en av Kungsledens vackraste sträckor.
 
Bra ledtråd, och förmodligen nödvändig!

Du står nog på sluttningen av Seitevare nära kraftstationen med samma namn. Nedanför ser vi Blackälven och sjöarna vid Tjåmotis.

Bilderna är från Kungsleden Ammarnäs - Adolfström. Älven är Dellikälven vid Stigu. Jag vill passa på att slå ett slag för denna del av Kungsleden. Bara enstaka vandrare går där men som syns av biderna är det en av Kungsledens vackraste sträckor.

Bra gissningar, men vi ska betydligt längre norrut. Kungsleden är på denna plats bara en fjällrygg bort.
 
Jag var också helt övertygad om att bilden var tagen någonstans i Västerbottenfjällen men kunde inte hitta någon passande plats.

Med den sista ledtråden här så tror jag att vi ser Gamajávri där borta.

Jag har själv gått leden över kullen från Kungsleden ner mot Rovvidievva men kopplade ändå inte terrängtypen till så långt norrut.
 
Jag var också helt övertygad om att bilden var tagen någonstans i Västerbottenfjällen men kunde inte hitta någon passande plats.

Med den sista ledtråden här så tror jag att vi ser Gamajávri där borta.

Jag har själv gått leden över kullen från Kungsleden ner mot Rovvidievva men kopplade ändå inte terrängtypen till så långt norrut.

Helt rätt! Det är ju en väldigt ödslig del av dessa i övrigt välbesökta fjäll. Jag gick längs Snaraplahku från Unna Allakas och såg inte en själ på många kilometer.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.