Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag var inne på Dalavardo, men Hennings gissning gav ju en bra ledtråd.

Ber om ursäkt för dålig bildkvalitet till följd av beskärning/förstoring, men den här profilen blir väl ändå inte långlivad? Vad heter toppen?

Bilagor

• foto0053.jpg
    foto0053.jpg
    33.1 KB · Visningar: 348

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Bra ledtråd, och förmodligen nödvändig!

Du står nog på sluttningen av Seitevare nära kraftstationen med samma namn. Nedanför ser vi Blackälven och sjöarna vid Tjåmotis.

Kungsleden

Bilderna är från Kungsleden Ammarnäs - Adolfström. Älven är Dellikälven vid Stigu. Jag vill passa på att slå ett slag för denna del av Kungsleden. Bara enstaka vandrare går där men som syns av biderna är det en av Kungsledens vackraste sträckor.

Bra ledtråd, och förmodligen nödvändig!

Du står nog på sluttningen av Seitevare nära kraftstationen med samma namn. Nedanför ser vi Blackälven och sjöarna vid Tjåmotis.

Bilderna är från Kungsleden Ammarnäs - Adolfström. Älven är Dellikälven vid Stigu. Jag vill passa på att slå ett slag för denna del av Kungsleden. Bara enstaka vandrare går där men som syns av biderna är det en av Kungsledens vackraste sträckor.

Bra gissningar, men vi ska betydligt längre norrut. Kungsleden är på denna plats bara en fjällrygg bort.

Jag var också helt övertygad om att bilden var tagen någonstans i Västerbottenfjällen men kunde inte hitta någon passande plats.

Med den sista ledtråden här så tror jag att vi ser Gamajávri där borta.

Jag har själv gått leden över kullen från Kungsleden ner mot Rovvidievva men kopplade ändå inte terrängtypen till så långt norrut.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.