Gissa position

Bilagor

• foto0053 (3).jpg
    foto0053 (3).jpg
    56.5 KB · Visningar: 583

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Bra ledtråd, och förmodligen nödvändig!

Du står nog på sluttningen av Seitevare nära kraftstationen med samma namn. Nedanför ser vi Blackälven och sjöarna vid Tjåmotis.

Kungsleden

Bilderna är från Kungsleden Ammarnäs - Adolfström. Älven är Dellikälven vid Stigu. Jag vill passa på att slå ett slag för denna del av Kungsleden. Bara enstaka vandrare går där men som syns av biderna är det en av Kungsledens vackraste sträckor.

Bra ledtråd, och förmodligen nödvändig!

Du står nog på sluttningen av Seitevare nära kraftstationen med samma namn. Nedanför ser vi Blackälven och sjöarna vid Tjåmotis.

Bilderna är från Kungsleden Ammarnäs - Adolfström. Älven är Dellikälven vid Stigu. Jag vill passa på att slå ett slag för denna del av Kungsleden. Bara enstaka vandrare går där men som syns av biderna är det en av Kungsledens vackraste sträckor.

Bra gissningar, men vi ska betydligt längre norrut. Kungsleden är på denna plats bara en fjällrygg bort.

Jag var också helt övertygad om att bilden var tagen någonstans i Västerbottenfjällen men kunde inte hitta någon passande plats.

Med den sista ledtråden här så tror jag att vi ser Gamajávri där borta.

Jag har själv gått leden över kullen från Kungsleden ner mot Rovvidievva men kopplade ändå inte terrängtypen till så långt norrut.

Jag var också helt övertygad om att bilden var tagen någonstans i Västerbottenfjällen men kunde inte hitta någon passande plats.

Med den sista ledtråden här så tror jag att vi ser Gamajávri där borta.

Jag har själv gått leden över kullen från Kungsleden ner mot Rovvidievva men kopplade ändå inte terrängtypen till så långt norrut.

Helt rätt! Det är ju en väldigt ödslig del av dessa i övrigt välbesökta fjäll. Jag gick längs Snaraplahku från Unna Allakas och såg inte en själ på många kilometer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips