Gissa position

Vad är det för storvulet landskap som jag begapar här? (Av någon anledning komprimerar Utsidan bilden till skitkvalitet trots att filstorleken är långt under 300 KB.)
 

Bilagor

  • Sharpened-versionkjkjkj.jpg
    Sharpened-versionkjkjkj.jpg
    69.3 KB · Visningar: 786
Detta är säkerligen en av Sveriges djärvaste kamlinjer, som till äventyrs inte är belägen i Kebnekaiseområdet. Flera av topparna i närheten tillhör en för svenska förhållanden distingerad skara.

Jag kan tillägga att i en ganska nyligen utkommen fjällbok finns kamlinjen avbildad från en plats som syns på fotot.
 
Jeg har været gennem mine billeder, men kan ikke finde et eksakt match.

Det kunne dog godt ligne et sted i Sarek-massivet (i nærheden af Sarektjåhkkå) med Sareklåpptå bagved.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Du är nära, men jag vill ha en mer precis platsspecifikation. Glaciären till höger är en av de största i området.
 

Bilagor

  • Sharpened-versioyuyuun.jpg
    Sharpened-versioyuyuun.jpg
    49.5 KB · Visningar: 518
Vi skal nok ramme den lige i prick :)

Det ligner rigtig meget Suottas-Jiegna og isfaldet er skjult bag kammen.

Isfaldet var for øvrigt stadig helt snedækket midt i august i år. Jeg tror ikke du står helt på toppen af Suottastjåhkkå, men du er på vej op og står i ca 1400-1500 m vest for den lille nicheglacier som ligger på nordsiden.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Jag står faktiskt på toppen av Suottasjtjåhkkå (en kort bit från högsta punkten). Jag står precis på kanten där det krävs klättring om man vill komma vidare längs kammen. Väster om nischglaciären får man ett annat perspektiv. Bilden är tagen i juli i år.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.