Gissa position

Årjep Savllo?

Ser ut att vara ett både högt och ganska "långt" berg. Så med ledtrådarna i åtanke gissar jag på Årjep Savllo.

/ Stefan
 
Oajetjåhkkå?

Hmm, med alla dessa ledtrådar börjar det ju bli få toppar att gissa på, så jag slänger väl in Oajetjåhkkå.

Kan väl iofs även vara Rautåive, men jag tycker nog att Oajetjåhkkå verkar lite mer trolig

/ Stefan
 
Hmm, med alla dessa ledtrådar börjar det ju bli få toppar att gissa på, så jag slänger väl in Oajetjåhkkå.

Kan väl iofs även vara Rautåive, men jag tycker nog att Oajetjåhkkå verkar lite mer trolig

/ Stefan

Extragissningen på Rautåive är korrekt. Bilden är tagen några km in i Norge vid sjön Gussajávri. Några dagar senare tog jag denna bild på Rautåive från Rr248.
 

Bilagor

  • IMG_1973.jpg
    IMG_1973.jpg
    55.6 KB · Visningar: 318
lurig bild :)

Det var som rackaren! Jag tyckte att det saknades toppar...finns ju tre stycken i Rautåivemassivet, men det är klart när bilden är tagen från det hållet är ju (uppenbarligen :) bara en av dom synlig. Lägger upp en blid när jag kommer hem lite senare idag.

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.