Gissa position

Oajetjåhkkå?

Hmm, med alla dessa ledtrådar börjar det ju bli få toppar att gissa på, så jag slänger väl in Oajetjåhkkå.

Kan väl iofs även vara Rautåive, men jag tycker nog att Oajetjåhkkå verkar lite mer trolig

/ Stefan

Hmm, med alla dessa ledtrådar börjar det ju bli få toppar att gissa på, så jag slänger väl in Oajetjåhkkå.

Kan väl iofs även vara Rautåive, men jag tycker nog att Oajetjåhkkå verkar lite mer trolig

/ Stefan

Extragissningen på Rautåive är korrekt. Bilden är tagen några km in i Norge vid sjön Gussajávri. Några dagar senare tog jag denna bild på Rautåive från Rr248.

Bilagor

• IMG_1973.jpg
    IMG_1973.jpg
    55.6 KB · Visningar: 389
lurig bild :)

Det var som rackaren! Jag tyckte att det saknades toppar...finns ju tre stycken i Rautåivemassivet, men det är klart när bilden är tagen från det hållet är ju (uppenbarligen :) bara en av dom synlig. Lägger upp en blid när jag kommer hem lite senare idag.

/ Stefan

99% rätt

Mycket bra gissning!!

Jag befinner mig helt riktigt på en av topparna i Skarsfjällsmassivet, men inte på Sjkilhtjåelkie utan själva Skarsfjället. Det är dock Sylarna man ser :) Mycket imponerande!!

/ Stefan

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Västea ravin, Åreskutan.

Nu har jag iofs bara varit där på vintern, då den är en klassisk offpistled, men det ser ut som övre delen av västra ravin på Åreskutan. Då är det susabäcken vi ser och 1000-metersliften startar en bit ovanför kanten.

/ Stefan

Nej, vi ska en bit längre norrut.

De som är intresserade av den här ravinen rör sig i regel betydligt långsammare än besökarna på Åreskutan.

Vid en hastig blick tänkte jag på Dromskåran, men sen såg jag att den går bort.
De som rör sig riktigt långsamt är ju arkeologer, i alla fall när de arbetar i fält (undantaget Indiana Jones). Möjligen att det kan vara en offerplats? Men längre än så kommer jag inte, kanske kan leda någon på spåret om det är så.

Calle

Kittelbäckens ravin?

Även folk på väg upp till Kebnekaise rör sig ju i regel långsamt...förutom en och annan skidåkare på vägen ner på vintern. Så jag slänger väl in Kittelbäckens ravin i gissningsleken :)

/ Stefan

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.