Gissa position

Visst är det Bygdin! Båten man ser svallen från stävar mot Eidsbugarden,ca 5 min till angöring. Bilden är mycket riktigt tagen från fjjällplatån norr om Bygdins västligaste ände.

Jag tar mig friheten att också testa Utsidans Norgekunskaper. Vilka två toppar utgör den karakteristiska borgen till höger? Det är två välkända toppar (åtminstone i Norge), men toppen jag står på är ännu mer välkänd (och är mycket imponerande).

Bilagor

• DSC_6760.jpg
    DSC_6760.jpg
    271.7 KB · Visningar: 317
Falketind och Stølsnostinden är rätt, men Storen är fel. Storen ligger några mil från toppen jag står på.

Här är perspektivet utzoomat något. Storen ser vi till höger.

Bilagor

• DSC_6762-4.jpg
    DSC_6762-4.jpg
    226.2 KB · Visningar: 278
Senast ändrad:

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

avslutad210712

Gäst
Min PERSONLIGA uppfattning är att det är trist att det här har blivit en Norgetråd.

Skapa Er egen Skånetråd, Stockholmstråd, Norgetråd eller vad Ni vill men låt det här vara en Sverigetråd.

Trist att det spårade ut men jag förstår att fjällproffsen vill ha det så,

Håller med föregående talare! Bor i Finland men har trots det vandrat mera i Sverige pga de fantastiska lederna o vyerna! Har aldrig vandrat i Norge!

Det är inte heller Galdhøpiggen, utan den mer djärvt formade Knutsholstinden.

En vacker topp, vars enklaste bestigningsväg (och den enda bestigningsväg som inte kräver klätterutrustning) var svår för mig att hitta.

Här ser vi toppen som den ser ut från Surtningssue respektive Gjendetunga.

Men låt oss återgå till bilder från Sverige i fortsättningen.

Bilagor

• DSC_8827.jpg
    DSC_8827.jpg
    227.5 KB · Visningar: 478
  • DSC_6934.jpg
    DSC_6934.jpg
    246.4 KB · Visningar: 459
Får jag göra ett försök att vara "laglydig"? Vad har jag i kikaren och var står jag?

Bilagor

• P1000124 - 1.jpg
    P1000124 - 1.jpg
    27.1 KB · Visningar: 411
Sjösystem i en dalgång med ganska beskedliga fjäll på sidorna, inga särskilda kännemärken..........känns inte som Lappland. Jämtland kanske?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.