Gissa position

Varken SV-sluttning eller Handölans dalgång och SV Gåsen.
Vad gäller sträckan så gick det åt rätt håll.
Vad gäller en riktning så gick det åt fel håll.
Tror mig med god säkerhet veta att du även varit vid detta mål.
 
Förbryllad är jag av att inget i mina gissningar stämmer men att jag ändå på något sätt är nära.

Börjar titta på hur terrängen ser ut på bilden. Ser ut som det skulle kunna börja en ravin till vänster i bilden. Då tänker jag på området SV Saltoluokta dvs N-sluttningen ned mot Langas och ravinen Áhusjgårsså.

Thure
 
Din förra gissning var både i rätt riktning och bra sträcka.
Nu är i och för sig riktningen hyfsad (ej helt rätt) men stckan aldeles fel, även om detta mål även är gott.
 
Nu är det goda målet mer i fokus, dock ganska suddigt, svårt att zooma in tillräckligt i bilden för att se det bra.
 

Bilagor

  • DSC03363-2.jpg
    DSC03363-2.jpg
    9.5 KB · Visningar: 222
Stensdalen?

Hmmm. Jag tycker att fjället på bilden liknar lilla Stensdalsfjället jag....men vet inte hur gått mål passar in på stensdalsstugorna, för så vitt jag vet har de ingen matservering.

Så du kanske är på väg till Vålådalen från Stensdalen?

/ Stefan
 
Thure har rätt, Blåhammarens fjällstation, med omgivande fjäll, från NNV.
Man kan ana husen i mitten på bilden nedan.
Nu blir det din tur Thure!
(Thure: Rödfjället söder om Tänndalen ligger längs ungefär samma longitud som Blåhammaren - en geografisk aspekt.)
 

Bilagor

  • DSC03362.jpg
    DSC03362.jpg
    9.6 KB · Visningar: 204
Det som gav min gissning var "lysande" Blåhammaren har en fyr för att underlätta angöringen. Får leta bilder ikväll. Skulle norska motiv vara OK i tråden?

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.