Gissa position

Stensdalen?

Hmmm. Jag tycker att fjället på bilden liknar lilla Stensdalsfjället jag....men vet inte hur gått mål passar in på stensdalsstugorna, för så vitt jag vet har de ingen matservering.

Så du kanske är på väg till Vålådalen från Stensdalen?

/ Stefan

Thure har rätt, Blåhammarens fjällstation, med omgivande fjäll, från NNV.
Man kan ana husen i mitten på bilden nedan.
Nu blir det din tur Thure!
(Thure: Rödfjället söder om Tänndalen ligger längs ungefär samma longitud som Blåhammaren - en geografisk aspekt.)

Bilagor

• DSC03362.jpg
    DSC03362.jpg
    9.6 KB · Visningar: 271
Det som gav min gissning var "lysande" Blåhammaren har en fyr för att underlätta angöringen. Får leta bilder ikväll. Skulle norska motiv vara OK i tråden?

Thure

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det som gav min gissning var "lysande" Blåhammaren har en fyr för att underlätta angöringen. Får leta bilder ikväll. Skulle norska motiv vara OK i tråden?

Thure

Försöka duger. Hittills har det varit som att svära i kyrkan. Senaste norgebilden var väl för sådär 3000 inlägg sedan. Jag tycker personligen att det har varit ganska behändigt med begränsade geografiska ramar, för det är ofta tillräckligt svårt ändå. Nu vet man iallafall på ett ungefär var man inte har en susning om att man är. Jag skulle inte ha en suck på bilder från vare sig Norge, Kaukasus eller Tibet, för där har jag aldrig vandrat.

Det har ju startats parallella gissa position-trådar med t ex skånebilder, så en norgevariant skulle kanske också skulle bli livskraftig.

mvh Filiokus

Några bilder från ett högfjällsområde i Norge och en hytta som ligger i närheten av ett gömsle som användes av norska motståndsrörelsen.

Vad heter hyttan och fjällområdet?

Sista bilden en interiör från den äldsta hyttan på platsen som numera är ett museum med orginalinredning som t ex halmmadrasser,

Thure

Bilagor

• P1050170.jpg
    P1050170.jpg
    59.2 KB · Visningar: 436
  • P1050172.jpg
    P1050172.jpg
    37.8 KB · Visningar: 439
  • 2013 Skidfjäll Norge 130.jpg
    2013 Skidfjäll Norge 130.jpg
    44 KB · Visningar: 444
Instämmer. Området ligger söder om Romsdalen och omedelbart öster om Geirangerfjorden och intill sommarskidåkningen i Stryn.

Thure

Fortsätter med norska fjällen eftersom jag inte har digitala bilder från de svenska. Tar ett enkelt motiv...
Vad heter sjön och fjällområdetl där den ligger?

Bilagor

• bygdin 11.jpg
    bygdin 11.jpg
    56.6 KB · Visningar: 410

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.