Gissa position

Nu blev det helt rätt! Bra jobbat.
Jag lurades lite omedvetet när jag sa att Baktajaure var närmare än Katterjaure såg jag nu i efterhand.

Vilken tur att ricke inte hade läst alla ledtrådarna!

Vad gäller vinterbilden så kanske din ledtråd är så tydlig att vi står på ett annat Rödfjället, nämligen i Drevfjällets naturreservat nordväst om Fulufjället i Dalarna. Terrängen där borde se ut ungefär så här..........

Nej, det var fel tolkat Thure, inte geografiskt i närheten även om det ur en geografisk aspekt är närma (lika eller lika långt är kanske bättre ordval).

Per, det gäller inte färgen utan en geografisk aspekt.

Varken SV-sluttning eller Handölans dalgång och SV Gåsen.
Vad gäller sträckan så gick det åt rätt håll.
Vad gäller en riktning så gick det åt fel håll.
Tror mig med god säkerhet veta att du även varit vid detta mål.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Förbryllad är jag av att inget i mina gissningar stämmer men att jag ändå på något sätt är nära.

Börjar titta på hur terrängen ser ut på bilden. Ser ut som det skulle kunna börja en ravin till vänster i bilden. Då tänker jag på området SV Saltoluokta dvs N-sluttningen ned mot Langas och ravinen Áhusjgårsså.

Thure

Din förra gissning var både i rätt riktning och bra sträcka.
Nu är i och för sig riktningen hyfsad (ej helt rätt) men stckan aldeles fel, även om detta mål även är gott.

Nu är det goda målet mer i fokus, dock ganska suddigt, svårt att zooma in tillräckligt i bilden för att se det bra.

Bilagor

• DSC03363-2.jpg
    DSC03363-2.jpg
    9.5 KB · Visningar: 284

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.