Gissa position

Intressant att du bara är på 700 möh och ändå på rejält kalfjäll! I många trakter går ju skogen över den här nivån.

Men med alla ledtrådar vi fått är det inte många alterntiv kvar. Jag tror vi ser sjön Anjan, och du själv står på leden mot Mansjön.
 
Intressant att du bara är på 700 möh och ändå på rejält kalfjäll! I många trakter går ju skogen över den här nivån.

Men med alla ledtrådar vi fått är det inte många alterntiv kvar. Jag tror vi ser sjön Anjan, och du själv står på leden mot Mansjön.

Vilken härlig resa det blev med den här bilden. Från Padjelanta via Mavasjaure, Övre Ältsvattnet, Stora Blåsjön och nu ner till Anjan. Perfekt vandring, om man har lite tid till förfogande.

Per, du är helt klart närmast, men fortfarande är det fel sjö.

Calle
 
Jag envisas med fotoplatsen. Men kanske Anjan ligger i en svacka och vi ser i stället Stor-Rensjön längre bort och på högre nivå.
 
Jag envisas med fotoplatsen. Men kanske Anjan ligger i en svacka och vi ser i stället Stor-Rensjön längre bort och på högre nivå.

Tur att du är envis Per, det är helt rätt. Fotoplatsen är på leden väster om Anjeskutan (med Mansjön i ryggen) och vi ser mycket riktigt Stor-Rensjön.

Sakta men säkert kom vi fram till rätt sjö.

Calle
 
Ja, det var en spännande resa med väl avvägda ledtrådar. Sjön Anjan är förstås alldeles för flikig för att passa in på fotot, tänkte faktiskt på det, men fantasin räckte inte ända till Stor-Rensjön. Men om man summerar dina ledtrådar så finns nog ingen annan fotoplats kvar........

Jag är på resa och hoppas någon annan kan bidra med nästa äventyr!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.