Gissa position

Det var flera ledtrådar och gissningar som begränsade sökandet något, annars hade jag nog gått bet även om andra bilden visade mycket vy. Kul bildgåta!
Här kommer en regndisig bild med några solstrimmor på en sjö, vad heter den?

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_145.jpg
    IMGF_145.jpg
    62.3 KB · Visningar: 315
Någon av de stora sjöarna i Padjelanta?

Hejsan,

Landskapet påminner mig om västra Padjelanta.....där man ofta vandrar på lite drygt 700 möh. Så jag får väl gissa på att det är Virihaure eller kanske Vastenjaure

/ Stefan
 
Hejsan,

Landskapet påminner mig om västra Padjelanta.....där man ofta vandrar på lite drygt 700 möh. Så jag får väl gissa på att det är Virihaure eller kanske Vastenjaure

/ Stefan

Det var lite av den känslan jag hade också när jag stod där, så jag väntade mig ett liknande svar ;). Men nej, vi ska längre söderut.

Calle
 
Mavasjaure....

Då har jag nog bara varit i ett område som påminner om detta och det är sydväst om Kvikkjokk. Så jag får väl ta och gissa på Mavasjaure istället, men vi kanske ska ännu längre söder ut :)

/ Stefan
 
Då har jag nog bara varit i ett område som påminner om detta och det är sydväst om Kvikkjokk. Så jag får väl ta och gissa på Mavasjaure istället, men vi kanske ska ännu längre söder ut :)

/ Stefan

Mavasjaure har jag också varit vid och visst, likheten finns. Men vi ska ännu längre söderut - efter en inte så välbesökt led och fotoriktningen är mot söder.

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.