Gissa position

Den här var klurig. Men jag gissar på Dåeriesjohke, vid S Sytertoppen?

Ja, det stämmer! Den sista bilden jag hade tänkt att posta härifrån visar Tärnaglaciären som var det jag frågade efter först, innan jag såg namnet Dåeriesjohke på min fjällkarta:

gp04-3.jpg

Ny bild tack!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det var flera ledtrådar och gissningar som begränsade sökandet något, annars hade jag nog gått bet även om andra bilden visade mycket vy. Kul bildgåta!
Här kommer en regndisig bild med några solstrimmor på en sjö, vad heter den?

Calle

Bilagor

• IMGF_145.jpg
    IMGF_145.jpg
    62.3 KB · Visningar: 368
Någon av de stora sjöarna i Padjelanta?

Hejsan,

Landskapet påminner mig om västra Padjelanta.....där man ofta vandrar på lite drygt 700 möh. Så jag får väl gissa på att det är Virihaure eller kanske Vastenjaure

/ Stefan

Hejsan,

Landskapet påminner mig om västra Padjelanta.....där man ofta vandrar på lite drygt 700 möh. Så jag får väl gissa på att det är Virihaure eller kanske Vastenjaure

/ Stefan

Det var lite av den känslan jag hade också när jag stod där, så jag väntade mig ett liknande svar ;). Men nej, vi ska längre söderut.

Calle

Mavasjaure....

Då har jag nog bara varit i ett område som påminner om detta och det är sydväst om Kvikkjokk. Så jag får väl ta och gissa på Mavasjaure istället, men vi kanske ska ännu längre söder ut :)

/ Stefan

Då har jag nog bara varit i ett område som påminner om detta och det är sydväst om Kvikkjokk. Så jag får väl ta och gissa på Mavasjaure istället, men vi kanske ska ännu längre söder ut :)

/ Stefan

Mavasjaure har jag också varit vid och visst, likheten finns. Men vi ska ännu längre söderut - efter en inte så välbesökt led och fotoriktningen är mot söder.

Calle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips