Gissa position

Att bildgåtan skulle klara sig så här länge hade jag aldrig kunnat förutspå. -Oj, men det är ju så svårt säger säkert flera av er då.

avslutad210712

Gäst
Att bildgåtan skulle klara sig så här länge hade jag aldrig kunnat förutspå. -Oj, men det är ju så svårt säger säkert flera av er då.

Tja har man aldrig varit söder om Norrbotten när det gäller fjällen (förutom skidor i Åre och Hemavan) så blir det såklart lite svårt om man inte vill lösa bildgåtan genom kartstudier vilket jag definitivt inte ids.

Ta det inte så bokstavligt! Det var bara ett tveksamt försök från min sida att få in ännu en långsökt ledtråd (kunde inte låta bli...). Kartstudier är dock ett måste om man inte redan har kartan i huvudet.

Men ok, jag misstänker att mina "ledtrådar" förvillar mer än vad de gör nytta så här kommer en i klartext:

En vältrampad färdväg som förbinder två fjällstationer passerar genom den vänstra delen av panoramabilden (eller den övre delen om man nu tittar på bilden utan att vända på den).

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Kan det vara så här?

/Hans

Bilagor

• svar.JPG
    svar.JPG
    173.7 KB · Visningar: 477
Jag har ju redan gett upp, men ändå....... Kanske ni tältar ca 5 km norr om Sylstationen på sydvästra sidan av V Endalshöjden, har Sylälven nere i dalbotten och ser alltså in i dalgången mot Sylarna som ligger där inne i molnen.

Det är rätt kul att lösa bildgåtor med kartstudier. Det är också bra träning att tolka kartbilden när man planerar kommande turer.

Här kommer en gammal bild på en liten playa, vem känner igen den?

/Hans

Bilagor

• utsid001a.jpg
    utsid001a.jpg
    51.1 KB · Visningar: 436
Klurig gåta senast även om det var från Jämtlandstriangeln. Den här är inte lättare, men jag börjar gissa...

Stibokjavvre, fotoriktning NV?

Calle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.