Gissa position

Tycker detta påminner om Gårssåjávrre åt sydväst från (närheten av) rastskyddet på leden mellan Vaisaluokta och Kutjaure, så jag säger det. :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Vi hade ju en kåtaplats nyss, så här kommer en till:

gp121.jpg

Jag håller med Thomas om att det liknar Slugga. Jag gissar därför att du står NNV om Slugga vid sjön 642.

Jag ser likheten, men en ledtråd är att fjället som luras så bara framträder till hälften på denna bild. Sluggá ligger långt bort, men vi befinner oss på samma kartblad.

Det är Stájggá och Gurátjåhkkå i bakgrunden (Sluggá är för litet för att kunna vara berget), och det är förstås då Tarradalen som är fotoplatsen. Någonstans i närheten av Tarrekaisestugan?

Det är Stájggá och Gurátjåhkkå i bakgrunden (Sluggá är för litet för att kunna vara berget), och det är förstås då Tarradalen som är fotoplatsen. Någonstans i närheten av Tarrekaisestugan?

Just så. Kåtan står vid Darrávrres strand rakt nedanför Tarrekaises stugplats. Så här ser samma vy ut utan blockerande element:

Detta borde vara tillräckligt svårt. Under speciella väderförhållanden innesluter landets gränser denna vy.

Bilagor

• P1010984.jpg
    P1010984.jpg
    219.8 KB · Visningar: 340

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips