Gissa position

Jag håller med Thomas om att det liknar Slugga. Jag gissar därför att du står NNV om Slugga vid sjön 642.

Jag ser likheten, men en ledtråd är att fjället som luras så bara framträder till hälften på denna bild. Sluggá ligger långt bort, men vi befinner oss på samma kartblad.

Det är Stájggá och Gurátjåhkkå i bakgrunden (Sluggá är för litet för att kunna vara berget), och det är förstås då Tarradalen som är fotoplatsen. Någonstans i närheten av Tarrekaisestugan?

Det är Stájggá och Gurátjåhkkå i bakgrunden (Sluggá är för litet för att kunna vara berget), och det är förstås då Tarradalen som är fotoplatsen. Någonstans i närheten av Tarrekaisestugan?

Just så. Kåtan står vid Darrávrres strand rakt nedanför Tarrekaises stugplats. Så här ser samma vy ut utan blockerande element:

Detta borde vara tillräckligt svårt. Under speciella väderförhållanden innesluter landets gränser denna vy.

Bilagor

• P1010984.jpg
    P1010984.jpg
    219.8 KB · Visningar: 356

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Japp, det är korrekt. Den första bilden är inzoomad mot Storviglen i Norge, ett flackt och ganska karaktärslöst fjäll som dock är rätt så högt på 1562 möh. Att springa omkring på toppen av Funäsdalsberget då åskvärdet närmade sig (vi sprang ner samtidigt som åskan dånade och det kom en kraftig störtskur) var en skrämmande men riktigt häftig upplevelse. Här är några fler foton.

Bilagor

• P1010988.jpg
    P1010988.jpg
    215.8 KB · Visningar: 459
  • P1010998.jpg
    P1010998.jpg
    231 KB · Visningar: 437
  • P1020023.jpg
    P1020023.jpg
    184.7 KB · Visningar: 446
Ibland ska man ha tur! Kalle B var dock ändå snabbare på min bild nyligen. Får se om det går lika snabbt med den här bilden...

Bilagor

• p7260135_liten.jpg
    p7260135_liten.jpg
    193.7 KB · Visningar: 471

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.