Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tja har man aldrig varit söder om Norrbotten när det gäller fjällen (förutom skidor i Åre och Hemavan) så blir det såklart lite svårt om man inte vill lösa bildgåtan genom kartstudier vilket jag definitivt inte ids.
Ta det inte så bokstavligt! Det var bara ett tveksamt försök från min sida att få in ännu en långsökt ledtråd (kunde inte låta bli...). Kartstudier är dock ett måste om man inte redan har kartan i huvudet.
Men ok, jag misstänker att mina "ledtrådar" förvillar mer än vad de gör nytta så här kommer en i klartext:
En vältrampad färdväg som förbinder två fjällstationer passerar genom den vänstra delen av panoramabilden (eller den övre delen om man nu tittar på bilden utan att vända på den).
Således Jämtlandstriangeln och fjällstationerna det kan röra sig är då, förutom Blåhammaren, Storulvån och Sylarna? Då jag är på jobbet får någon annan ta över härifrån...
Således Jämtlandstriangeln och fjällstationerna det kan röra sig är då, förutom Blåhammaren, Storulvån och Sylarna? Då jag är på jobbet får någon annan ta över härifrån...
Jag har ju redan gett upp, men ändå....... Kanske ni tältar ca 5 km norr om Sylstationen på sydvästra sidan av V Endalshöjden, har Sylälven nere i dalbotten och ser alltså in i dalgången mot Sylarna som ligger där inne i molnen.
Hans, kunde inte ha gjort en bättre karta själv! Exakt så är det. Kul att det blev lite av ett gruppsammarbete för att lösa den här bildgåtan. Pluspoäng till Per, Adam, m.fl. som gjorde grovjobbet med att hitta fram till rätt område. Ny bild!
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer