Gissa position

Nej det här är inte i närheten av västra Padjelanta. Här kommer ett panorama som visar lite mer av omgivningarna:

Bilagor

• p7260137_panorama.jpg
    p7260137_panorama.jpg
    110.6 KB · Visningar: 418
Nja, vad som inte alls är i närheten är ju ett relativt begrepp. Jag menade dock betydligt längre bort från västra Padjelanta än östra Padjelanta. För att gissa rätt ska ni söderut och till ett annat landskap. Fortsätt gissa!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ok, vi är alltså inte i Lappland. Då återstår ju tre landskap. Norra Dalarna tror jag inte inrymmer detta panorama. Återstår Härjedalen och Jämtland. Landskapet är rätt storkuperat utan större höjder. Jag tycker berggrunden verkar fattig, urberg kanske? Visst känns det som att Norge inte är långt borta? Västra Jämtland kan väl få bli en trevare...........trakten av Storlien kanske?

Nu har ni ringat in området, Per och Peter! Visst är det västra Jämtland. Storlien är inte så långt bort, och inte Skarsfjällen heller. Norge finns lite närmare ändå men syns inte på någon av bilderna.

Senast ändrad:
Med den ledtråden tror jag vi är rätt nära Blåhammaren. Om detta skulle vara riktigt måste någon mer kunnig person ta vid och precisera............

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.