Gissa position

Jag har lite svårt att fatta hur tråden löper nu.. Så jag lägger mig i ..

Är det inte Låmetjåkkå då?
Sedd i siluett ifrån Luottolako...Man står där vid Palkatjåkkå och så.. och så kan man sedan gå på den där hyllan Låmepuolta...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack Kalle för förtydligandet - även jag var lite konfunderad. Och bra att veta att Vallespiken (än så länge) inte har någon dubbelgångare!

Nu har jag inga fler bilder att tillgå, väntar med spänning på att någon ska bidra!

Ny bild.

Eftersom det är en så spännande och intressant tråd kan jag inte motstå att skicka in en ny bild.

Bilagor

• Snasahögarna 6.jpg
    Snasahögarna 6.jpg
    35.7 KB · Visningar: 385
Så enkel var den inte, vid en första koll var jag lost.

Nu blir det svårare, nästan på gränsen...

Calle

Bilagor

• IMGF_55.jpg
    IMGF_55.jpg
    110.9 KB · Visningar: 357
Hmm... 2km från riksgränsen med en norsk nationalpark på andra sidan... Kan du kanske varit på väg till eller från Börgefjell och passerat kåtplatsen vid Bijjie Raentsere (Ransaren?) som på fjällkartan har epitetet "Förfallen"?

Senast ändrad:
Börgefjell finns helt klart med på listan med områden som man vill besöka inom en inte allt för avlägsen framtid...

Här kommer en ny (förhoppningsvis) lagom intetsägande bild:

Bilagor

• Picture 614_liten.jpg
    Picture 614_liten.jpg
    165.9 KB · Visningar: 316

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips