Gissa position

Jomenvisst är det Vallevare, Vallevagge, Vallespiken och Vallegårså strax ovanför Kvikkjokk. Och Tarregaise till vänster.

Nästa bild tack!

Silhuett:

gp120.jpg

Denna del av Vallespiken skar jag bort från förra bilden för att det inte skulle bli alltför lätt (men det hjälpte ju inte!). Det kan väl inte finnas två så lika profiler i fjällkedjan?

Min gissning alltså: Vallespiken sedd från Vallevare!!!!

Hälsn Pelle

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag har lite svårt att fatta hur tråden löper nu.. Så jag lägger mig i ..

Är det inte Låmetjåkkå då?
Sedd i siluett ifrån Luottolako...Man står där vid Palkatjåkkå och så.. och så kan man sedan gå på den där hyllan Låmepuolta...

Tack Kalle för förtydligandet - även jag var lite konfunderad. Och bra att veta att Vallespiken (än så länge) inte har någon dubbelgångare!

Nu har jag inga fler bilder att tillgå, väntar med spänning på att någon ska bidra!

Ny bild.

Eftersom det är en så spännande och intressant tråd kan jag inte motstå att skicka in en ny bild.

Bilagor

• Snasahögarna 6.jpg
    Snasahögarna 6.jpg
    35.7 KB · Visningar: 404

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.