Gissa position

Lämnar tidig plats, på väg att korsa inledningsvis litterär, australisk baby...... Vart är vi på väg?

Ja, lär väl inte bli manusförfattare till På Spåret, men det vart ett försök! :) Eller bara som vanligt, var är vi och vad ser vi.

Mvh
Peter P.

Bilagor

• gissa2.jpg
    gissa2.jpg
    203.9 KB · Visningar: 447
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Det är Saitáriståhkkå till vänster och Bálgatbákte till höger. Du står följaktligen nära Ruopsokjåhkås dalgång.

Helt rätt. Jag var på väg från den tidigare platsen(förra fotot) och ner i dalgången för att vada Ruopsokjåhkå. Fotot är taget ungefär ovanför dalgången där bäcken gör en krök och går mer i rak västlig riktning.

Peter P.

Och nu får godtycklig person lägga upp en bild, av samma anledning som förr.

Jag kan åta mig rollen som godtycklig.

Nu några spännande berg vid horisonten. Frågan är vilka de är och var jag står när jag tar bilden.

CRW_3892.jpg

Peter får gärna förklara sina ledtrådar också. "Tidig plats" tror jag att jag förstod, men de andra... :)

Senast ändrad:

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jag tar mig friheten att gissa att du är i Padjelanta, nära leden sydväst om Áhkká (ganska nära Sjpietjav), och att vi ser Guohpervágges toppar, speciellt Lánjektjåhkkå.

Känns som Tielma, och Kanalberget mitt i bild. Då står du på Luohttolahko gissar jag (som inte varit där).

Ah, jag kan förstå att tankarna leds dit. Men det är inte rätt.

Jag tar mig friheten att gissa att du är i Padjelanta, nära leden sydväst om Áhkká (ganska nära Sjpietjav), och att vi ser Guohpervágges toppar, speciellt Lánjektjåhkkå.

Du har prickat rätt vad gäller topparna. Men jag tar mig friheten att vara lite sträng (det känns som om ditt track-record tål detta Nuukeer :)) och kräver är bättre positionering av platsen (som är fel).

Senast ändrad:
Ah, jag kan förstå att tankarna leds dit. Men det är inte rätt.

Du har prickat rätt vad gäller topparna. Men jag tar mig friheten att vara lite sträng (det känns som om ditt track-record tål detta Nuukeer :)) och kräver är bättre positionering av platsen (som är fel).

Äsch, det var bra gissat givet utgångsläget (teleeffekt från långt håll). Bilden är tagen strax norr om Låddejåkkåstugan, alltså något längre söderut.

Ny bild Nuukeer?

"på väg att korsa inledningsvis litterär, australisk baby"

Jag ska ner och vada RUopsokjåhkå, som inleds med lilla RU från Nalle Puh, en känguru baby...

Peter

Ja, misstänker att teleeffekten förvirrade mig lite grann. Men nu, en ny bild från fjällvärldens gränsområden. Efter lite letande hittade jag en värdig kandidat.

Bilagor

• P1020835.jpg
    P1020835.jpg
    200.1 KB · Visningar: 490

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.