Gissa position

Var är detta? Det bör ni kunna!
PB200047.JPG

http://picasaweb.google.se/thruldom/Keb1974/photo#5104567320874987202 (större bild)

Senast ändrad:

mellpat

Avslutat
Inte Drakryggen. Ledtråd: förstabestigningen av närmsta toppen gjordes längs den branta snöfria väggen och inte längs den mindre branta kammen.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Snarare någonstans i Dovrefjell - finns nog inga glaciärer i Andorra - men inte Larstind eller Snöhetta för dom topparna har jag varit uppe på och bör känna igen.

(tillägg) Mitt misstag - kommenterade andra bilden och inte den första.

Den första bilden är från Dovrefjell, nordvästra hörnet, närmre bestämt Reinsvatnet.

Den tredje tror jag är svår även för fjällvana norrmän. Den är från leden mellan Hallingskeid
(vid Bergensbanen) och Geitrygghytta i Skarvheimen. Oerhört fin övergång.

Nya tag!

Det här var en sån trevlig tråd att den förtjänar en fortsättning. Var är dessa bilder tagna?

1.
gp1.jpg
Litet hus vid skogens slut

2.
gp2.jpg
Spännande mönster

3.
gp3.jpg
Höga berg och... djupa hav?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.