Visst är det Stora Höktoppen som är närmast, bra jobbat, kanske du har en bild på lager?Gissningsvis Höktoppen
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Visst är det Stora Höktoppen som är närmast, bra jobbat, kanske du har en bild på lager?Gissningsvis Höktoppen
Kanske Andorra?
Snarare någonstans i Dovrefjell - finns nog inga glaciärer i Andorra - men inte Larstind eller Snöhetta för dom topparna har jag varit uppe på och bör känna igen.
(tillägg) Mitt misstag - kommenterade andra bilden och inte den första.
Det här är säkert helt fel, men jag säger Storhogna på 1 och norra Lunndörrsfjällen, någonstans ovanför Pyramiderna, på 2.
För att vara lite tydligare på nr 1: Jag syftar på "samevistet" ovanför Fallmoran, några kilometer över kalfjället från själva Storhogna-anläggningen.
Se där. Jag sprang maraton där i somras men då var det så dimmigt att man inte såg någonting av utsikten. Fast jag kände igen terrängen - grusiga platta åsar och små konstiga grytor och dalar med fjällbjörk i.Det är inte bara långt ifrån "helt fel" -- det är helt rätt!
#2 är tagen i riktning NO precis ovanför Issjön efter att man klättrat upp ur Issjödalen.
Eftersom de två andra bilderna var tagna i Jamtland så chansar jag på Stor-Mjölkvattnet och Mealhkantjahke. Fast det ser lite väl högt ut.föreställer men den veckade bergssidan påminner onekligen om fjällen kring Vistas och nordost Allesjaure men i och med att Vistas var fel så börjar jag med att gissa på Marsfjället eller i den regionen.
Skogen verkar gå ganska långt upp på fjällsidan vilket skulle kunna indikera mera södra än norra Lappland.