Gissa position

Var har jag varit?

Tänkte väcka liv i den här tråden igen med lite nya bilder från årets tur. Det blev en ganska lång tur med 17 nätter ute, varav tre i stugor (inga foton från dessa nätter). Svårighetsgraden är ganska varierande och bilderna i början är nog svårare än de på slutet.

Natt01.jpg

Natt02.jpg

Natt03.jpg

Natt04.jpg

Natt06.jpg

Natt07.jpg

Natt08.jpg

Natt09.jpg

Natt10.jpg

Natt12.jpg

Natt13.jpg

Natt15.jpg

Natt16.jpg

Natt17.jpg

/Pär

7 aug-bilden måste visa Paittasjärvi från väster, dvs taget nånstans kring Darfaloalgi den också. Stannade du två nätter på samma plats?

3/8 är nog från väständen av Teusajaure mot sydöst

Riktigt.
Den här dalen tycker jag är en av de absolut vackraste platserna i svensk fjällvärd. Jag låg ganska långt upp på sluttningen norr om väständan av sjön och fick ett fantastiskt ljusspel efter att det regnat en stund på eftermiddagen och solen sedan bröt fram fläckvis över dalen. På morgonen dagen efter låg det lätta molnslöjor över delar av sjön samtidigt som solen avslöjade allt mer allteftersom den kom åt mer och mer av dalen.

7 aug-bilden måste visa Paittasjärvi från väster, dvs taget nånstans kring Darfaloalgi den också. Stannade du två nätter på samma plats?

Visst är det Paittasjärvi, men dock taget några kilometer längre österut precis norr om Garmasbakti. Jag hade gjort en hyfsat tuff dagsmarsch dagen innan och tyckte att det var skönt att avsluta i lite lugnare tempo och kunna gå ner till Nikka och duscha mm i lung och ro före hemfärd nästa dag.

/Pär

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

clindh

Forumvärd
Ang bilders bredd

Info: om ni länkar in externa bilder, se till att de håller sig inom 640 pixels bredd (som Stellans) tack - annars sticker de ut i kanten och det ser hemskt ut. (Jag har nu satt "max-width" i CSS:en så nu ser det ok ut på Firefox och IE7, men IE6 grejar inte detta).

(Observera att det nu också går att bifoga en bild i inlägget, så ni behöver inte ha den på annat ställe)

avslutat-1105

Avslutat
Info: om ni länkar in externa bilder, se till att de håller sig inom 640 pixels bredd (som Stellans) tack - annars sticker de ut i kanten och det ser hemskt ut. (Jag har nu satt "max-width" i CSS:en så nu ser det ok ut på Firefox och IE7, men IE6 grejar inte detta).

(Observera att det nu också går att bifoga en bild i inlägget, så ni behöver inte ha den på annat ställe)
Vad är meningen med en maxstorlek på 300K _och_ en maxbredd på 640 pixlar för bifogade bilder när det ändå bara visas miniatyrer i själva meddelandet?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.