Gissa position

Jag tror också

på Åreskutan beträffande målning nummer 2 men vet inte varifrån målningen i så fall skulle vara gjord.

Någon som kan bidra med mera teorier?

Thure

öringen; sa:
Från nordnordväst, typ vid Smedjeviken?

Då har du allstå rödtoppen till höger, och blåsten skulle vara dold? men den del som ligger norr om tväråvalvet saknas tycker jag.

Det är i och för sig en målning, inte ett foto.

Ny bild. Vilken stuga, och vilken knöl bakom?

40130002644d5704e24ox8.jpg

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
larsl; sa:
tjonsson; sa:
larsl; sa:
Ny bild. Vilken stuga, och vilken knöl bakom?

Ok, jag försöker med en gissning jag haft på en tidigare bild. Jag gissar på att det är Låddejåkkå-stugan och då borde klumpen vara Mulkkha.
Det är fel. Observera den vita skylten bredvid dörren.

Just det, då är det en STF-stuga. Då får jag fundera vidare. Jag känner nämligen inte igen terrängen (tror jag iaf).

Re: LarsL stugbild

Torvtak och gråfärg med röda knutar samt den vita skylten får mig att tänka på DNTs stugor.

Men var?

Nedalshytta med Sylarna i bakgrunden???

Har aldrig varit i området så det kan vara väldigt fel tänkt.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips