Gissa position

Jag tror också

på Åreskutan beträffande målning nummer 2 men vet inte varifrån målningen i så fall skulle vara gjord.

Någon som kan bidra med mera teorier?

Thure

Almgren

Avstängd
öringen; sa:
Från nordnordväst, typ vid Smedjeviken?

Då har du allstå rödtoppen till höger, och blåsten skulle vara dold? men den del som ligger norr om tväråvalvet saknas tycker jag.

Det är i och för sig en målning, inte ett foto.

Almgren

Avstängd
Och efter en kontroll med google earth är jag benägen att hålla med. (himla trevligt program)

Ny bild. Vilken stuga, och vilken knöl bakom?

40130002644d5704e24ox8.jpg

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer
larsl; sa:
tjonsson; sa:
larsl; sa:
Ny bild. Vilken stuga, och vilken knöl bakom?

Ok, jag försöker med en gissning jag haft på en tidigare bild. Jag gissar på att det är Låddejåkkå-stugan och då borde klumpen vara Mulkkha.
Det är fel. Observera den vita skylten bredvid dörren.

Just det, då är det en STF-stuga. Då får jag fundera vidare. Jag känner nämligen inte igen terrängen (tror jag iaf).

Re: LarsL stugbild

Torvtak och gråfärg med röda knutar samt den vita skylten får mig att tänka på DNTs stugor.

Men var?

Nedalshytta med Sylarna i bakgrunden???

Har aldrig varit i området så det kan vara väldigt fel tänkt.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips