Gissa position

Jag tycker det ser ut som resterna efter Amon Sûl högst uppe på Väderklint. :)

Är det inte mer vegetation där? Efter att ha läst om Stellans äventyr så skulle det ju å andra sidan knappast förvåna om han lyckats hitta dit också...

Ser ut som Staika ifrån Tarradalen. (Var där i förra veckan!)
/Elsa

Tänkte också på Tarradalen, men lyckades inte riktigt få det att passa in. När du säger Staika så faller dock bitarna på plats. Bilden måste vara tagen från strax väster om Njunjestugan va?

Vad gäller min bildsvit med tältplatser, så kommer resten av svaren här:
http://www.paerl.homeip.net/0707fjall/karta.jpg

/Pär

Info: om ni länkar in externa bilder, se till att de håller sig inom 640 pixels bredd (som Stellans) tack - annars sticker de ut i kanten och det ser hemskt ut. (Jag har nu satt "max-width" i CSS:en så nu ser det ok ut på Firefox och IE7, men IE6 grejar inte detta).

(Observera att det nu också går att bifoga en bild i inlägget, så ni behöver inte ha den på annat ställe)

Funkar 640 i bredd även om bilden kommer med i en citatruta?

/Pär

den här då?

Bilagor

• IMGP1502.jpg
    IMGP1502.jpg
    39.5 KB · Visningar: 1,045

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

mellpat

Avslutat
Snarare någonstans i Dovrefjell - finns nog inga glaciärer i Andorra - men inte Larstind eller Snöhetta för dom topparna har jag varit uppe på och bör känna igen.

(tillägg) Mitt misstag - kommenterade andra bilden och inte den första.

Senast ändrad:

mellpat

Avslutat
Tydligen ingen som känner igen Lapporten här. :) Bilden tagen i Kårsavagge mot öster från ett ställe strax utanför gränsen till Abisko nationalpark. Nästa bild visar ett vattenfall i Kårsajokk ett par kilometer längre österut.

Eftersom det var jämnt 40 år sedan jag var stugvärd i Kårsavagge och träffade min fru blev det en jubileumstur 29-30 juli med övernattning i Kårsavaggestugan. Den låda vin jag bar upp i ryggsäcken delades med stugvärden, ett äldre tyskt par och ett ungt danskt par. Det blev trevligt!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.