Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

mellpat

Avslutat
mellpat; sa:
Inte så svårt om man som jag varit stugvärd i stugan två km bakom och lite till höger. :)

Alltså övre delen av Kårsavagge mot väster, ca 15 km väster om Abisko. Den höga snötäckta toppen är Vassitjåkka (1590) med sin obestigna östvägg.

Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?

mellpat; sa:
Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?

Det anammar jag.

Bild 2 är Neasketvaggi västerut. Den närmsta molndolda toppen är Stuor Ruska.

Mvh
Peter P.

mellpat; sa:
mellpat; sa:
Inte så svårt om man som jag varit stugvärd i stugan två km bakom och lite till höger. :)

Alltså övre delen av Kårsavagge mot väster, ca 15 km väster om Abisko. Den höga snötäckta toppen är Vassitjåkka (1590) med sin obestigna östvägg.

Helt rätt!

mellpat

Avslutat
423369554_6b29b4c1ed_o.jpg

Från svenska fjällen, men var?

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

mellpat

Avslutat
millimeter; sa:
Du var ju tydligen stugvärd uppåt Abisko, så jag gissar att det är norr om Kebnekaiseområdet också? ...
Nja, inte så långt norrut som Abisko. Bilden nedan är tagen från nästan samma ställe som föregående men kameran är riktad lite åt vänster.

424224080_4bc0437243.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.