Gissa position

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

mellpat

Avslutat
mellpat; sa:
Inte så svårt om man som jag varit stugvärd i stugan två km bakom och lite till höger. :)

Alltså övre delen av Kårsavagge mot väster, ca 15 km väster om Abisko. Den höga snötäckta toppen är Vassitjåkka (1590) med sin obestigna östvägg.

Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?

mellpat; sa:
Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?

Det anammar jag.

Bild 2 är Neasketvaggi västerut. Den närmsta molndolda toppen är Stuor Ruska.

Mvh
Peter P.

mellpat; sa:
mellpat; sa:
Inte så svårt om man som jag varit stugvärd i stugan två km bakom och lite till höger. :)

Alltså övre delen av Kårsavagge mot väster, ca 15 km väster om Abisko. Den höga snötäckta toppen är Vassitjåkka (1590) med sin obestigna östvägg.

Helt rätt!

mellpat

Avslutat
423369554_6b29b4c1ed_o.jpg

Från svenska fjällen, men var?

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

mellpat

Avslutat
millimeter; sa:
Du var ju tydligen stugvärd uppåt Abisko, så jag gissar att det är norr om Kebnekaiseområdet också? ...
Nja, inte så långt norrut som Abisko. Bilden nedan är tagen från nästan samma ställe som föregående men kameran är riktad lite åt vänster.

424224080_4bc0437243.jpg

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.