Gissa position

mellpat

Avslutat
mellpat; sa:
Inte så svårt om man som jag varit stugvärd i stugan två km bakom och lite till höger. :)

Alltså övre delen av Kårsavagge mot väster, ca 15 km väster om Abisko. Den höga snötäckta toppen är Vassitjåkka (1590) med sin obestigna östvägg.

Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?

mellpat; sa:
Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?

Det anammar jag.

Bild 2 är Neasketvaggi västerut. Den närmsta molndolda toppen är Stuor Ruska.

Mvh
Peter P.

mellpat; sa:
mellpat; sa:
Inte så svårt om man som jag varit stugvärd i stugan två km bakom och lite till höger. :)

Alltså övre delen av Kårsavagge mot väster, ca 15 km väster om Abisko. Den höga snötäckta toppen är Vassitjåkka (1590) med sin obestigna östvägg.

Helt rätt!

mellpat

Avslutat
423369554_6b29b4c1ed_o.jpg

Från svenska fjällen, men var?

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

mellpat

Avslutat
millimeter; sa:
Du var ju tydligen stugvärd uppåt Abisko, så jag gissar att det är norr om Kebnekaiseområdet också? ...
Nja, inte så långt norrut som Abisko. Bilden nedan är tagen från nästan samma ställe som föregående men kameran är riktad lite åt vänster.

424224080_4bc0437243.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.