Gissa position

Nygårdhs 6:a

En sjö som är rätt liten och som ligger på ungefär rätt höjd är den som ligger halvvägs upp på Lulep Kierkau från Saltoluokta. Skulle det kunna vara den sjön och en utsikt mot nordost?

Thure
 
Re: Nygårdhs 6:a

thureb; sa:
En sjö som är rätt liten och som ligger på ungefär rätt höjd är den som ligger halvvägs upp på Lulep Kierkau från Saltoluokta. Skulle det kunna vara den sjön och en utsikt mot nordost?

Thure
Nix nu är vi för långt österut istället.

Den lilla sjön på Lulep Kierkau finns nog bara på våren dessutom. När jag gick förbi den på väg till toppen i juli ett år så blev jag besviken... hade med badbyxor och tänkte ta ett dopp på vägen ner... men där var bara sten och inte en gnutta vatten.

MVH ///Claes
 
Hur bär ni er åt?

Detta är den roligaste tråden på länge! Ett kort tag gav jag mig in i leken med två vilda gissningar som visade sig vara totalt fel. (Lite skamsen känner jag mig över att inte känna igen Pietsaure. Jag har kommit just den vägen bilden visade vid två tillfällen.)
Jag är oerhört imponerad av er lokaliseringsförmåga! Följande bidrag är nog lättlöst, eller...?

cpic45fa7ca8166fa_tn.jpg


HåkanF
 
mellpat; sa:
Inte så svårt om man som jag varit stugvärd i stugan två km bakom och lite till höger. :)

Alltså övre delen av Kårsavagge mot väster, ca 15 km väster om Abisko. Den höga snötäckta toppen är Vassitjåkka (1590) med sin obestigna östvägg.

Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?
 
mellpat; sa:
Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?

Det anammar jag.

Bild 2 är Neasketvaggi västerut. Den närmsta molndolda toppen är Stuor Ruska.

Mvh
Peter P.
 
mellpat; sa:
mellpat; sa:
Inte så svårt om man som jag varit stugvärd i stugan två km bakom och lite till höger. :)

Alltså övre delen av Kårsavagge mot väster, ca 15 km väster om Abisko. Den höga snötäckta toppen är Vassitjåkka (1590) med sin obestigna östvägg.

Annan fråga - för att få bättre fart på tråden kunde man väl förslagsvis ha som kutym att problemställaren lämnar facit om ingen gett rätt lösning efter två dagar?

Helt rätt!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.