Gissa position

Nej, men jag kan hålla med om att den känns ganska lik med den djupa ravinen under och vattenfallet precis efter. En ledtråd är att placeringen är inte utefter någon led, men den är nog ändå ganska välbesökt.

paerl; sa:
Nej, men jag kan hålla med om att den känns ganska lik med den djupa ravinen under och vattenfallet precis efter. En ledtråd är att placeringen är inte utefter någon led, men den är nog ändå ganska välbesökt.

Bron över Gådokjåhkå?

:) En av de mer underhållande trådarna på länge. Här kommer en till bild. Var är den tagen?

cpic45ea1a2d26478.jpg

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
paerl; sa:
tjonsson; sa:
larsl; sa:
Av någon anledning så känns det väldigt mycket som Sarek, närmare bestämt Ruohtesvágge, någonstans i närheten av Mikkastugan.

Rätt nationalpark, fel dal.

Precis där jag satt och leta också... Det är inte bara lite längre söderut då, med Bielloriehppe i vänsterkant och Tielma rakt fram?

Korrekt! Rapaälven nedanför sluttningen till vänster.

Nästa bild...

Kul tråd! Oki, bidrar med följande 2

bild1.jpg

bild2.jpg

Jodå, båda finns på min hemsida men fuskare avslöjas direkt. :)

Mvh
Peter P.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips