Gissa position

Nej, men jag kan hålla med om att den känns ganska lik med den djupa ravinen under och vattenfallet precis efter. En ledtråd är att placeringen är inte utefter någon led, men den är nog ändå ganska välbesökt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
paerl; sa:
Nej, men jag kan hålla med om att den känns ganska lik med den djupa ravinen under och vattenfallet precis efter. En ledtråd är att placeringen är inte utefter någon led, men den är nog ändå ganska välbesökt.

Bron över Gådokjåhkå?

:) En av de mer underhållande trådarna på länge. Här kommer en till bild. Var är den tagen?

cpic45ea1a2d26478.jpg

paerl; sa:
tjonsson; sa:
larsl; sa:
Av någon anledning så känns det väldigt mycket som Sarek, närmare bestämt Ruohtesvágge, någonstans i närheten av Mikkastugan.

Rätt nationalpark, fel dal.

Precis där jag satt och leta också... Det är inte bara lite längre söderut då, med Bielloriehppe i vänsterkant och Tielma rakt fram?

Korrekt! Rapaälven nedanför sluttningen till vänster.

Nästa bild...

Kul tråd! Oki, bidrar med följande 2

bild1.jpg

bild2.jpg

Jodå, båda finns på min hemsida men fuskare avslöjas direkt. :)

Mvh
Peter P.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips