Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ger mig in i leken igen med bl.a. en annan klipphylla:Almgren; sa:Japp tagen ifrån dalen mellan predikstolen och Helags.
Hylla nr 15 tror jag är hyllan vid Saltoluokta. Har zooma in på anslagstavlan och skärpa upp, för att bli säker, men det funkar bara på filmer. En pixel är en pixel ...cnygardh; sa:Ger mig in i leken igen med bl.a. en annan klipphylla:
millimeter; sa:Almgrens vinterbild fick mig att tänka på Skarsfjället (eller numera Rusengälta?), eftersom han verkar ha varit i Helagsområdet. Spetsen har den formen iaf.
Rungá; sa:Nr 15 tror jag är hyllan vid Saltoluokta. Har zooma in på anslagstavlan och skärpa upp, för att bli säker, men det funkar bara på filmer. En pixel är en pixel ...
Rätt och riktigt båda tvåthureb; sa:14 borde vara Sjäksjo syd om Saltoluokta. 15 är mycket riktigt öppna spisen i hallen innanför huvudingången i STFs fjällstation Saltoluokta.
Nix det är inte Áhusjgårsså, försök igen16 känner jag inte säkert igen men det påminner om ravinen vid Saltoluokta Áhusjgårsså.
Thue
thureb; sa:Ledtrådar Christian?
För att skriva något så gissar jag på Snasahögarna.
Thure
Är det inte väldigt mycket vatten för att vara Rasek-Kurra...thureb; sa:Rasek-Kurra alldeles i närheten av Sjäksjo 14?
Geologin verkar väldigt lik ravinen vid Saltoluokta.
Thure