Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag håller fast vid en västsluttning. Skulle det kunna vara på Betsávrre (Pietsaure) med Lulep Gierkav i bakgrundenthureb; sa:Sjön som hundspannet springer på är en av de kändare i Lappland.
Thure
cnygardh; sa:Jag håller fast vid en västsluttning. Skulle det kunna vara på Betsávrre (Pietsaure) med Lulep Gierkav i bakgrunden
///Claes
Rätt uppfattat en sluttning som vätter mot väster. Kom fram till detta eftersom hundarnas skuggor går mot vänster på bilden så borde söder ligga mot höger på bilden vilket i sin tur placerar sjön på västra sidan av fjället.thureb; sa:Förstår inte riktigt hur du får ihop det med västsluttning menar du att sluttningen vätter mot väster för Pietsaure ligger ju väster om Lulep Gierkav.
Thure
Tips: Vindelfjällen.thureb; sa:.....
Raskesvens bild får mig att tänka på min bild från södra Vistasvagge men i så fall är Raskesvens bild tagen från östra sidan tvärs över nedre Ladjovagge med Nikkaluokta i bilden.
Men jag har en känsla av att björkskogen är glesare vid Nikka än på den här bilden.
Thure
Raskesven; sa:Var kan detta vara då?
![]()
Raskesven
Nordsluttning... det var som tusan... trodde inte att dagarna var så långa under snöperrioden så att solen skulle leta sig iväg ända till öster.thureb; sa:går i det här fallet i väst-östlig riktning och fjällsidan man ser ligger i söder dvs vätter mot norr.
Sitojaure är också fel men inte mer än ca en dagsetapp fel.
Thure
Langas (Lánas) med Lulep Gierkav i bakgrunden. Har en gissning till men jag väntar.thureb; sa:går i det här fallet i väst-östlig riktning och fjällsidan man ser ligger i söder dvs vätter mot norr.
Sitojaure är också fel men inte mer än ca en dagsetapp fel.
Thure