Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
.....
Raskesvens bild får mig att tänka på min bild från södra Vistasvagge men i så fall är Raskesvens bild tagen från östra sidan tvärs över nedre Ladjovagge med Nikkaluokta i bilden.
Men jag har en känsla av att björkskogen är glesare vid Nikka än på den här bilden.
går i det här fallet i väst-östlig riktning och fjällsidan man ser ligger i söder dvs vätter mot norr.
Sitojaure är också fel men inte mer än ca en dagsetapp fel.
Thure
Nordsluttning... det var som tusan... trodde inte att dagarna var så långa under snöperrioden så att solen skulle leta sig iväg ända till öster.
Ja... då provar jag väl med Tjaktjajávrre (Tjaktjajaure) med Bádurtjåhkkå i bakgrunden?
///Claes
Jag blir så irriterad, jag vet att jag sett fjället men kan inte placera den och hittar inga bilder. Kan det vara vid Soaknenjárga - Björkudden men vad är fjället bakom. Ultevis?
Bilden är tagen vid den östra udden av Pielnenjarka intill där vinterleden mellan Björkudden och Saltoluokta går över Pielnenjarka. Fotoriktningen är jag inte 100 på men jag får det till SSO i riktning mot fjället Såkålke. Bilden är tagen med kameran i teleläge och det är också möjligt att rikningen är mera syd och i så fall är fjället i bakgrunden utan namn på kartan men det är fjällsluttningen söder om viken Kaptasluokta.
Bilden var svår. Kortet är taget rakt västerut, väster om Ammarfjället, nära Skidbäcken, och visar de sällan besökta områdena runt Gappe och Laiverte. Namnen kunde nog inte många, men jag chansade på att utsikten var bekant för någon
Nja, det där var ju inte direkt någon bild med anknytning till fjällvandring. Hur som helst så ser man Vinleden på Häggstaberget, stockholmsklättrarnas äldsta och mest kända övningsklippa.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar