Gissa position

Kul att gissa rätt 😄

Men jag får lämna tråden öppen till hugade spekulanter. Åker upp till Stora Sjöfallet om ett par timmar 😎

/ Stefan
 
Förlåt Stefan, att jag svarade otydligt. Om du inte hinner kanske någon annan kan ange det rätta svaret? Björn tycks vara på rätt spår.....
 
Då tror jag att det är Kvikkjokk vi ser, från Kungsleden söder därom, med fotoriktning NNO, i närheten av Livkko.
Om rätt så gjorde Stefan grovjobbet och Björn fyllde på. Någon av er får i så fall gärna ta vid.
/Rickard
 
Då tror jag att det är Kvikkjokk vi ser, från Kungsleden söder därom, med fotoriktning NNO, i närheten av Livkko.
Om rätt så gjorde Stefan grovjobbet och Björn fyllde på. Någon av er får i så fall gärna ta vid.
/Rickard
Nu fick vi ett helt korrekt svar! Vi är alltså på Kungsleden ca 2 km sydväst om Mallenjarka, där båten från Kvikkjokk lägger till. Eftersom Stefan åker till fjälls så kanske vi kan be Björn om en ny bild?
 
Ser ut att vara en forsande älv i björkskogen, inte bara en jokk. Finns ju några att välja mellan. Någon borde väl känna igen den spetsiga toppen? För att komma vidare gissar jag på Piteälven en bit uppströms Tjeggelvas.
 
Ser ut att vara en forsande älv i björkskogen, inte bara en jokk. Finns ju några att välja mellan. Någon borde väl känna igen den spetsiga toppen? För att komma vidare gissar jag på Piteälven en bit uppströms Tjeggelvas.
Jo det är en jokk men efter kraftigt regn. Toppens namn är en viktig ledtråd, namnet delas av såväl dalen som jokken och det är en bit norröver sett från Tjieggelvas.
 
Om ingen annan vill gissa så tror jag att toppen är Tjuollda och jokken blir då Tjuoldajåhkå, ett stycke nordväst om Kvikkjokk.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.