Gissa position

Om vi antar att du lämnar små ledtrådar i ditt svar så skulle man kunna tro att du är vid Stor-Axhögen.
Stämmer alldeles utmärkt! Själva stenformationen är några hundra meter nordväst om sjön 1033.
Ett väldigt trevligt fjäll som som inte så många besöker. Utsikten från toppen är hänförande med många olika fjällmassiv i sikte. Tar man 4hjulingsvägen mot Lilla-Axhögen och följer fjällbäcken upp så finns det många fina små vattenfall på vägen. På andra bilden ser vi Lill-Mittåkläppen i förgrunden och Stor-Mittåkläppen i fonden. Ny bild!

Hey, jag gissade rätt!?! :D Fast med tanke på att jag nästan uteslutande vandrar i Funäsfjällen med omnejd och faktiskt var upp på Axhögen för bara något år sedan så hade det nästan varit skämmigt att inte ta den.

En bild på ett litet vattenfall. Var då?
vatten1.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Korallgrottan stämmer bra. Vattenfallet är precis bredvid raststugan och helikopterplattan där man kommer upp ur grottan.
Hade förmånen att krypa genom grottsystemet 2012. En fantastisk upplevelse, men inget för de med klaustrofobi kanske.... (Bilden är rättvänd...)
vatten3.jpg

Då går stafetten vidare till dig Per!

Inget jag är avundsjuk på! Men det lär vara spännande natur även ovan jord, efter vad jag kunnat läsa.

Jag är på resa någon vecka, hoppas därför någon annan kan ta stafettpinnen. Om inte så återkommer jag.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.