Gissa position

bårddetjåhkkå tycker jag ser ut o ha liknande nordvägg och har ju också fått några meters höjd till på sista tiden 🙂

Jo, visst har Bårddetjåhkkå fått några höjdmeter till... men precis bredvid ligger en topp som fått ännu fler och numera anses högre än sin granne. 🤔

b.jpg

Gamla nedlagda liften på västra delen av Hamrafjället mitt emot Tänndalens skidanläggning?
Misstänkte att den skulle gå fort. Stämmer bra, visst är det gamla liften på Hamrafjället. Numer är liftstugan i ganska dåligt skick men om jag hört rätt ska i alla fall trädäcket lagas i år så det går att sitta där och ta en kopp kaffe igen.

Misstänkte att den skulle gå fort. Stämmer bra, visst är det gamla liften på Hamrafjället. Numer är liftstugan i ganska dåligt skick men om jag hört rätt ska i alla fall trädäcket lagas i år så det går att sitta där och ta en kopp kaffe igen.
Ja, jag var där förra året och då fanns det varningsskyltar där. Kul att de rustar upp den, kanske har att göra med att det ska bli ett skidområde där igen för friåkning? Kul att få gissa rätt :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg