Gissa position

Jag passar väl på som vanligt och testar med en bild. Var är nu detta?
2123212.jpg

Gamla nedlagda liften på västra delen av Hamrafjället mitt emot Tänndalens skidanläggning?
Misstänkte att den skulle gå fort. Stämmer bra, visst är det gamla liften på Hamrafjället. Numer är liftstugan i ganska dåligt skick men om jag hört rätt ska i alla fall trädäcket lagas i år så det går att sitta där och ta en kopp kaffe igen.

Misstänkte att den skulle gå fort. Stämmer bra, visst är det gamla liften på Hamrafjället. Numer är liftstugan i ganska dåligt skick men om jag hört rätt ska i alla fall trädäcket lagas i år så det går att sitta där och ta en kopp kaffe igen.
Ja, jag var där förra året och då fanns det varningsskyltar där. Kul att de rustar upp den, kanske har att göra med att det ska bli ett skidområde där igen för friåkning? Kul att få gissa rätt :)

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Dåligt med gissningar, alla kanske är ute och njuter i stället för mig som jobbar :rolleyes:
Jag vinklar bilden åt väster, frågan är fortfarande var stenformationen står:

20200806_115248_2.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.