Gissa position Stockholms län

1000036157.jpg

En slags stämningsfull ’Halloweenbild’ med dimma och allt.
Man skymtar Erstakyrkan och gaveln kanske på Ersta Konferenshotellet med dito gatlykta.

Tyvärr, det här blir dessutom mitt sista svar här i denna tråd. Jag är på Gotland och utträder nu ur gissningarnas rike här på ’Utsidan’, så mycket Stockholm det nu är.

Tack till alla skarpögda, speciellt till dig Ringblom, för din otroligt skarpa blick och naturligtvis till Thure som med stor frenesi håller tråden vid liv.
Jag lägger inte upp någon ny bild utan jag överlåter åt Ringblom att lägga upp en ny spännande!

Må så gott alla!

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Paddling på en flikig sjö som har samma namn som det naturreservat som omger sjön och rätt stora ytor av närliggande marker.

Vad heter sjön?

Thure

PB071029.JPG

Varken Albysjön i Botkyrka eller Albysjön i Tyresö och inte heller en sjö i någon av dessa kommuner.

Men vi är på Södertörn och hela sjön och naturreservatet ligger i samma kommun.

Ett par bilder på en av öarna i sjön.

Thure

PB071043.JPG
PB071049.JPG

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips